Ariel
11-05-22, 10:16
היי לכולם,שוב אני ושוב פרק חדש על הספורט המדהים בעולם .
בפרק האחרון דיברנו רבות על צמיגים ,בפרק הזה נדבר על מקצה הדירוג או בעגה העממית, קוואלי(קוואליפיינג) .
מקצה הדירוג הינו אחד הדברים החשובים ביותר לכל נהג, הסיבה לכך היא פשוטה: ככל שתזנק גבוה יותר בגריד כך תצטרך לעקוף פחות נהגים בדרך לניצחון הנכסף.
מעבר לכך, במהלך מקצה הדירוג,ניתן להשתמש ללא הגבלה ותנאים במערכת ה DRS (Drag Reduce System) שעליה נדבר בהרחבה בפרקים הבאים
אז איך מתבצע מקצה הדירוג?
באופן כללי,לכל קבוצה יש 3 מקצי אימון מקדימים למקצה אימון , שני מקצים הנעשים יום לפני הדירוג ועוד מקצה אימון אחד כ-שעה לפני מקצה הדירוג.
מקצה הדרוג עצמו גם מחולק ל – 3 חלקים, Q1,Q2,Q3 :
Q1 – המקצה הראשון .
במקצה הזה ישתתפו כל הנהגים ללא יוצא מן הכלל ( אלא אם יש פרישה בעקבות תקלה מכנית וכו')
מתוך 20 הנהגים שיש על הגריד, ה15 המהירים ביותר יזכו להעפיל לQ2 , ניתן לבחור כל סט צמיגים העולה על רוחכם בכדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.
Q2 – המקצה השני.
במקצה הזה ישתתפו רק הנהגים שממוקמים 15 ומעלה, גם כאן ניתן להשתמש בכל תרכובת צמיגים שתרצו בכדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.
מתוך 15 הנהגים רק ה10 הראשונים יעפילו ל Q3
נקודת בונוס ותשובה לשאלה של הפרק הקודם : עד עונת 2022, נהג שקבע את הזמן המהיר ביותר שלו אישית עם תרכובת מסויימת היה חייב להתחיל איתה את המרוץ,ב-2022 השתנו הרגולציות מה שמקנה לנהגים יד חופשית בבחירת סט הצמיגים לזינוק בגריד במהלך המרוץ.
Q3 – המקצה השלישי
ה-10 הטובים ביותר במסלול זה יתחרו על להשיג את מיקום הפול פוזישן*(מקום ראשון על הגריד)
במהלך מקצה הדירוג,לעיתים נראה נהגים הנוסעים לאט משאר הנהגים ביציאת האאוט לאפ** ,וזאת כדי להעלות את לחץ הצמיגים לאידיאל תוך חימום הצמיג למיטוב האחיזה חובת הנהגים הללו לתת לנהגים שעושים הוט לאפ*** לעקוף בלי לעקב אותם
לסיכום,מקצה הדירוג חשוב מאוד למהלך המרוץ,וללא ספק מותח לא פחות מהמרוץ .
ואיך אפשר שלא שאלת בונוס:
מי הנהג עם הכי הרבה זינוקים מהפול פוזישן ?
כרגיל,הפרס הוא 50 קרדיטים עד שעולה הפרק הבא שיענה על התשובה
בפרק הבא , נדבר על מערכות המכונית והשימוש שבהן
*פול פוזישן – Pole Position : מקום ראשון במקצה הדירוג
**אאוט לאפ Out Lap – הקפת יציאה מהפיט,נועדה לחימום הצמיגים והעלאת לחץ האוויר
***Hot Lap – הקפה מהירה. נעשית עם מיכל דלק מינימלי לכמות ההקפות הנדרשת תוך שימוש בכל העזרים האפשריים (DRS,סוללה )
בפרק האחרון דיברנו רבות על צמיגים ,בפרק הזה נדבר על מקצה הדירוג או בעגה העממית, קוואלי(קוואליפיינג) .
מקצה הדירוג הינו אחד הדברים החשובים ביותר לכל נהג, הסיבה לכך היא פשוטה: ככל שתזנק גבוה יותר בגריד כך תצטרך לעקוף פחות נהגים בדרך לניצחון הנכסף.
מעבר לכך, במהלך מקצה הדירוג,ניתן להשתמש ללא הגבלה ותנאים במערכת ה DRS (Drag Reduce System) שעליה נדבר בהרחבה בפרקים הבאים
אז איך מתבצע מקצה הדירוג?
באופן כללי,לכל קבוצה יש 3 מקצי אימון מקדימים למקצה אימון , שני מקצים הנעשים יום לפני הדירוג ועוד מקצה אימון אחד כ-שעה לפני מקצה הדירוג.
מקצה הדרוג עצמו גם מחולק ל – 3 חלקים, Q1,Q2,Q3 :
Q1 – המקצה הראשון .
במקצה הזה ישתתפו כל הנהגים ללא יוצא מן הכלל ( אלא אם יש פרישה בעקבות תקלה מכנית וכו')
מתוך 20 הנהגים שיש על הגריד, ה15 המהירים ביותר יזכו להעפיל לQ2 , ניתן לבחור כל סט צמיגים העולה על רוחכם בכדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.
Q2 – המקצה השני.
במקצה הזה ישתתפו רק הנהגים שממוקמים 15 ומעלה, גם כאן ניתן להשתמש בכל תרכובת צמיגים שתרצו בכדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.
מתוך 15 הנהגים רק ה10 הראשונים יעפילו ל Q3
נקודת בונוס ותשובה לשאלה של הפרק הקודם : עד עונת 2022, נהג שקבע את הזמן המהיר ביותר שלו אישית עם תרכובת מסויימת היה חייב להתחיל איתה את המרוץ,ב-2022 השתנו הרגולציות מה שמקנה לנהגים יד חופשית בבחירת סט הצמיגים לזינוק בגריד במהלך המרוץ.
Q3 – המקצה השלישי
ה-10 הטובים ביותר במסלול זה יתחרו על להשיג את מיקום הפול פוזישן*(מקום ראשון על הגריד)
במהלך מקצה הדירוג,לעיתים נראה נהגים הנוסעים לאט משאר הנהגים ביציאת האאוט לאפ** ,וזאת כדי להעלות את לחץ הצמיגים לאידיאל תוך חימום הצמיג למיטוב האחיזה חובת הנהגים הללו לתת לנהגים שעושים הוט לאפ*** לעקוף בלי לעקב אותם
לסיכום,מקצה הדירוג חשוב מאוד למהלך המרוץ,וללא ספק מותח לא פחות מהמרוץ .
ואיך אפשר שלא שאלת בונוס:
מי הנהג עם הכי הרבה זינוקים מהפול פוזישן ?
כרגיל,הפרס הוא 50 קרדיטים עד שעולה הפרק הבא שיענה על התשובה
בפרק הבא , נדבר על מערכות המכונית והשימוש שבהן
*פול פוזישן – Pole Position : מקום ראשון במקצה הדירוג
**אאוט לאפ Out Lap – הקפת יציאה מהפיט,נועדה לחימום הצמיגים והעלאת לחץ האוויר
***Hot Lap – הקפה מהירה. נעשית עם מיכל דלק מינימלי לכמות ההקפות הנדרשת תוך שימוש בכל העזרים האפשריים (DRS,סוללה )