[כתבה] פחות ניסויים, יותר ניסיון: כך נבנה הסגל של מכבי ת"א


























NOTICE שים לב: זהו אשכול ישן. הוא נפתח לפני 633 ימים, שקול ליצור אשכול חדש לפני הפרסום, המנע מהקפצה מיותרת.
תוצאות 1 עד 2 מ 2
  1. #1
    הסמל האישי של Original

       תאריך הצטרפות
    Apr 2022
       הודעות
    4,489
       דמות
    לוחם אפל
       לייקים ❤
    73
       נקודות יוניק
    269

    פחות ניסויים, יותר ניסיון: כך נבנה הסגל של מכבי ת"א

    מכבי ת"א עבדה במרץ בשבועיים האחרונים והחתימה 8 זרים עם קו מחבר ברור. קטש בנה סגל לפי הפילוסופיה שלו: שחקנים מנוסים, מגוונים ואתלטיים. לפחות כרגע, זה נראה מבטיח. על הקיץ בצהוב


    ההחתמה של ג'ארל מרטין סגרה באופן כמעט סופי את הסגל של מכבי תל אביב. שמונה זרים חדשים לגמרי הגיעו, רפי מנקו וגיא פניני חיזקו את הסגל הישראלי - וכל הפאזל הזה נבנה תחת המאמן החדש עודד קטש. איך כל זה יתחבר עוד מוקדם להעריך - אבל מה שבטוח זה שאפשר לראות קו מחבר מאוד ברור בבניית הקאדר ביד אליהו.

    יש לציין כי קודם כל, מכבי ת"א לא החתימה אף שחקן עד שהגיע קטש - שבחר ואישר את כל השחקנים שיתאימו לפילוסופיית הכדורסל שלו. כלומר - גארדים שיודעים לשחק פיק אנד רול ויכולים לשחק בעמדות 1 ו-2. שחקנים שיודעים לרוץ ומתאימים לקצבים שקטש אוהב ומחפש.

    קטש ויו"ר הוועדה המקצועית דייויד בלאט חברו לצוות הוותיק של המועדון, ניקולה וויצ'יץ' ואבי אבן, ובמכבי נכנסו למירוץ החתמות. מעבר להתאמה המקצועית לסגנון של קטש, במכבי ת"א ידעו שהעונה הם רוצים סגל יותר מנוסה. פחות "הימורים" ופחות שחקנים ללא קילומטראז' יורוליג סטייל כריס ג'ונס, קינאן אוואנס, דרגאן בנדר, אנג'לו קלויארו, קמרון טיילור, קיירי תומאס, ג'ונה בולדן ואחרים שעיטרו את הסגל בשנים הפחות מוצלחות.

    ולא רק שחלק מהשחקנים החדשים הם בעלי ניסיון יורוליג, יש להם גם קבלות של כאלו שהובילו קבוצות להצלחות. לורנזו בראון סחף את קאזאן לעונה נהדרת עד המלחמה, ווייד בולדווין היה השחקן המרכזי של באסקוניה, אלכס פויתרס חלק מקבוצה מצוינת כמו זניט, דארן היליארד רשם עונות סולידיות בקבוצות יורוליג מרוסיה (צסק"א), ספרד (באסקוניה) וגרמניה (באיירן מינכן).

    בונזי קולסון, שאמנם לא שיחק ביורוליג, כבר היה בפוזיציה של שחקן שמוביל קבוצות כמו שטרסבורג וקרשיאקה. מרטין הוא הההימור הגדול ביותר אמנם, כזה שלא שיחק באירופה מעולם, אבל זכה באליפות הליגה האוסטרלית החזקה וגם היה טוב לכל אורך העונה.






    בונים, ומהר
    אחת השאלות המרכזיות שעלו בנוגע להלחמת הסגל החדש היא איך הכל קרה כל כך מהר מהרגע שבו הצטרף קטש. התשובה היא פשוטה: למכבי ת"א כמועדון יש "בנק" של שחקנים זרים שיכולים להתאים לה, אותם היא בוחנת בכל עונה מחדש. לאחר שקטש ובלאט הגיעו, הרשימה צומצמה לטובת אלו שמתאימים למאמן החדש.
    את פויתרס, לצורך העניין, מכבי ת"א ראיינה לפני חמש שנים, אחרי שיצא מהקולג'; היליארד היה קרוב לחתימה לפני שבחר בצסק"א מוסקבה בקיץ 2019; בראון הוא רכז שנמצא גבוה ברשימות של אנשי מכבי כבר מספר שנים; ניבו היה מועמד אחרי העונה המצוינת בהפועל אילת; גם מול קולסון התקיימו מגעים בקיץ הקודם, בעוד שמרטין הוא שחקן שאנשי מכבי עוקבים אחריו עוד מהעונות ב-NBA ובאוסטרליה.השמות הללו היו חלק מרשימה של עשרות שחקנים שנמצאים על הרדאר של הצהובים כבר שנים, וברגע שקטש הגיע - הם נבחרו בקפידה כדי שיתאימו, כאמור, בצורה הטובה ביותר לסגנון הכדורסל של המאמן החדש.במכבי ת"א יצאו מרוצים מהקיץ הזה לאור העובדה שהם הצליחו את ידיהם על שחקנים שהיו מאוד מבוקשים בשוק, לא כאלו שהגיעו למכבי כסוג של פשרה או ברירת מחדל. לבולדווין היו מספר הצעות, את בראון רצו מספר קבוצות וגם פויתרס וניבו היו שחקנים שהרבה מועדונים היו מעוניינים לראות אצלם.

    קבוצה שונה מאוד
    מכבי ת"א וקטש קיבלו בקיץ כמה החלטות משמעותיות בנוגע למבנה הסגל, ועושה רושם שהשינוי הגדול בהשוואה לשנים האחרונות הוא בקו האחורי. אחרי עידן סקוטי ווילבקין, הצהובים הלכו על פורמט שונה עם שני גארדים בכירים, שיכולים לשחק בעמדות 1 ו-2, מתוך מחשבה שלפחות אחד מהם יהיה רכז אמיתי, מנהל משחק ברמה הגבוהה ביותר של היורוליג.
    לא מעט שמות היו על הפרק, כמו ניק קלאת'ס ופביאן קוזר, אבל במכבי הבינו שהיווני יבקש כשני מיליון יורו בעונה, בעוד שהצרפתי המצוין של ריאל מדריד לא משוחרר. לכן, מכבי הלכה על שניים מהגארדים המובילים שהיו בשוק ושמה גם את מירב כסף עליהם: בראון ובולדווין ירוויחו כמיליון דולר בעונה ויהיה המשתכרים הבכירים בסגל. ברגע שהאפשרות להחתים את שניהם היתה על השולחן, מכבי ת"א פעלה בזריזות והצליחה לסגור את המשאים ומתנים מהר.גם הקו הקדמי נבנה בדיוק כמו שקטש אוהב. סנטרים "כבדים" יותר, סטייל אנטה ז'יז'יץ', פחות מתאימים לסגנון הכדורסל שלו, ולכן הוחתמו שני סנטרים - אמנם לא גבוהים במיוחד - אבל אתלטים שיודעים לסיים היטב בצבע ונחשבים גם לשחקני הגנה טובים.

    כתבה : ספורט 5.

  2. #2
    משתמש מורחק
    הסמל האישי של Bar

       תאריך הצטרפות
    Dec 2021
       שם פרטי
    בר
       הודעות
    101
       כינוי במשחק
    Bar
       דמות
    לוחם אפל
       גילדה במשחק
    Peace
       לייקים ❤
    4
       נקודות יוניק
    529
    מפלצות

מידע על האשכול

משתמשים שגולשים באשכול זה

יש כרגע 1 משתמשים שצופים באשכול זה. 0 משתמשים ו 1 אורחים

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •